Jak lidé řeší nespavost a poruchy spánku? 

Jak je to vlastně s nespavostí, poruchami spánku a možnostmi léčby těchto poruch? A jaké volně prodejné přípravky lidé používají a jak často? Mnohé napovídá nedávný výzkum agentury Insight Marketing. 

Kdo má problémy se spánkem a kdo je řeší volně dostupnými přípravky?

Volně prodejné přípravky na spánek užívají ve stejném poměru lidé jak s těžkými, tak lehčími problémy. Přitom 45% uživatelů začalo mít problémy se spánkem v době, kdy jim ještě nebylo ani 40 let. Průměrný věk započetí užívání přípravků je 45 let. Kolem 43 roku průměrně začínají lidé problémy se spánkem řešit a zajímat se o tuto problematiku. Necelá 1/3 cílové skupina začíná s užíváním přípravku pro lepší spánek již ve věku 31-40 let, 29% z nich ve věku 41-50 let a dalších 23% ve věku 51-60 let. 

Jaké jsou nejčastější potíže se spánkem?

Jde především o dlouhé usínání, nemožnost usnout (58%), třetina se často budí v noci, má nekvalitní spánek, 22% popisuje přímo neutuchající myšlenky, starosti a neklid. Ano, hlavním důvodem nespavosti jsou totiž psychické problémy, tedy stres spojený s vnitřním neklidem, přemítáním o problémech, starosti. Pouze u třetiny dotázaných jsou příčiny fyzického rázu (vyšší věk či bolesti). Asi polovina cílové skupiny (51%) hodnotí své problémy se spánkem jako „těžké či dlouhodobé“, druhá polovina jako lehčí či krátkodobější problém (49%).

Na koho se nejčastěji při problémech se spánkem obracíme?

Až 60 procent uživatelů řešilo své problémy nejdříve s praktickým lékařem, více jak polovina s lékárníky. A 30% konzultovalo své problémy se známými a rodinnými příslušníky. Zhruba 30% získává informace z publikací a letáků, zhruba 28% na diskusních skupinách na internetu, 26% z časopisů a novin. Pouze 13 procent navštívilo specializovaného lékaře na problematiku spánku.

Jak často pak saháme pro volně prodejné přípravky na spánek?

V průměru je to obvykle 2-3 x týdně. Čtvrtina z nás užívá tyto prostředky každý den a 70% alespoň 1 x týdně. Přitom tři čtvrtiny si berou jednu tabletu nebo kapsli. Čtvrtina užívá ovšem pravidelně jen půl tablety.  

Jak si lidé představují ideální přípravek na problémy se spánkem?

Především by měl být pochopitelně účinný a pomáhat proti nespavosti. A být nenávykový. Měl by mít přírodní složení, především z bylinek. Za nejúčinnější bylinku je jednoznačně označována meduňka lékařská a kozlík lékařský. Pak chmel otáčivý, levandule a mučenka pletní. Více než polovina z nás zkoušela i jiná alternativní řešení problémů s nespavostí. Obvykle šlo o bylinky či bylinné čaje (39%), léky na lékařský předpis (13%) či pití teplého mléka s medem (12%). Důležité je také dodržování spánkové hygieny a režimu, procházka či lehký pohyb před spaním, relaxace (duševní), zklidnění se a meditace, změna životního stylu a čtení před spaním.

Vyzkoušejte Dormian RAPID

  • Extra silná kombinace 4 bylin
  • Uvolnění účinných látek do 4 minut díky unikátní kapsli
  • Šetrný k organismu
  • Účinný při akutních i dlouhodobých potížích

Objednejte teď a dejte vale vašim problémům.