Jak v klidu spát, i když jste ve stresu?

Nemůžete večer usnout, v noci se převalujete, hlavou se honí nejrůznější myšlenky…
Tento noční problém je úzce spjatý především se stresem. Co dělat v takových situacích?

 Jak zlepšit kvalitu spánku a ráno se probudit vyspalí, svěží a plni energie? Není to až tak složité. 

Spánková hygiena

Důležité je dodržování spánkové hygieny a režimu, tedy pravidelný čas, kdy se zachumláte do peřin, procházka či lehký pohyb před spaním (nezapomínejme i na sex)–, duševní relaxace, zklidnění se či meditace, čtení před spaním – na horory zapomeňte - a změna životního stylu. Více také zde.

Síla bylinek

Vedle toho tu jsou pomocníci v podobě přípravků na problémy se spánkem. Podle nejnovějších výzkumů by měl být takový pomocník především účinný. A také nenávykový. Měl by mít přírodní složení, především z bylinek. Tou nejúčinnější v boji s nespavostí je jednoznačně meduňka lékařská a kozlík lékařský. Pak chmel otáčivý, levandule a mučenka…

„Z rostlin, které se u nás pěstují, bych doporučila především meduňku lékařskou, kozlík lékařský nebo chmel otáčivý,“ představuje ty nejvhodnější dary přírody PharmDr. Jana Karlíčková z Farmaceutické fakulty Univerzity Karlovy v Hradci Králové. „Tyto byliny můžeme použít jednotlivě nebo v kombinaci. Často se k nim přidává i květ heřmánku lékařského, nať máty peprné či květ levandule lékařské. Při výběru takových pomocníků samozřejmě záleží také na tom, jaká je příčina nespavosti. Pokud je zapříčiněna celkovým neklidem a podrážděností, lze použít cizokrajnou rostlinu mučenku pletní a sluncovku kalifornskou.“ Bylinku jsou pohodlně dostupné v doplňcích stravy např. GS Dormian RAPID.

 

Meduňka lékařská

Kozlík lékařský

Chmel otáčivý

Čemu se vyhnout?

A čemu se tedy před spaním raději velkým obloukem vyhnout?  „Pokud máme problémy se spánkem, je potřeba mít se na pozoru před rostlinami či nápoji obsahujícími kofein. Ten má silné stimulační účinky a je tedy před spaním zcela nevhodný. Pozor tedy například na zelený a černý čaj, kávu, kolové nápoje či na jihoamerické maté – tedy listy z cesmíny paraguayské – nebo guaranu, což jsou semena získaná z paulínie nápojné. Před spaním také pozor na  adaptogeny, tedy na rostlinné látky zvyšující odolnost organismu při stresu a únavě. Jde například o přípravky ze ženšenu pravého, eleuterokoku ostnitého nebo schizandry čínské,“ varuje Jana Karlíčková a přeje dobrou a klidnou noc.

Vyzkoušejte Dormian RAPID

  • Extra silná kombinace 4 bylin
  • Uvolnění účinných látek do 4 minut díky unikátní kapsli
  • Šetrný k organismu
  • Účinný při akutních i dlouhodobých potížích

Objednejte teď a dejte vale vašim problémům.